środa, 23 kwietnia 2014

tralalala la la la!

fragment tekstu Jana Brzechwy

Nie jestem zwykłym kotem, 
Wnet się przekonasz o tem. 
Są koty martuzjańskie, 
Kubańskie i birmańskie, 
Syjamskie i tobolskie, 
Są chińskie i są polskie, 
A ja - to rzadka rasa, 
Rasa, co dotąd hasa
 Na Wyspach Bergamutach
 I zawsze chadza w butach. 

Znacie? To posłuchajcie! 
Dawno, dawno temu, za górami, za lasami PeeReLu, żyli sobie mądrzy ludzie, którzy wiedzieli, że dla dzieci trzeba ambitnie. I dowcipnie. I ze smakiem. Na czarnych analogowych płytach wydawano bajki muzyczne w fantastycznej obsadzie*. Edycje na płytach CD mają nowe okładki, dzięki temu i  ja tam byłam, z pędzlem tańczyłam, gwasz i akwarelę piłam, o'le!



Jaś i Małgosia na stronie Bajek- Grajek z okładką Marcina Bruchnalskiego
>>>klik






* występują m.innymi:
Irena Kwiatkowska, Barbara Krafftówna,  Iga Cembrzyńska, Magdalena Zawadzka, Teresa Lipowska, Piotr Fronczewski, Wojciech Siemion, Wiesław Michnikowski, Andrzej Stockinger,  Janusz Zakrzeński, Mieczysław Czechowicz, Wieńczysław Gliński,  Jan Kociniak, Marian Kociniak.
                  ***
Jutro w ramach akcji "Książka i róża" idę na spotkanie z gangiem sześciolatków. Trzymajcie kciuki!


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Dziecki zjeść mnie nie zjadły, ale mocno napoczęły.

      Usuń
  2. Już kiedyś zastanawiałam się co tak wpada w oko na tych ilustracjach, a to cienie, cienie są genialne ! spódnica Alicji rzuca cień i nos Pinokia, a tak jest zawsze, nic nie jest płaskie, wszystko ma cień. Jak w życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że tak zacytuję Wieszcza Widłaka

      "Ciemność jest potrzebna, żeby lepiej było widać, skąd przychodzi światło."

      Usuń
  3. Ja te bajki na pamięć znam ;-)
    Pinokiuńcio Twój cudny jest!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, +/- moje równolatki przerzucają się tekstami:
    "Jedzie król,
    Jedzie król,
    Władca lasów, łąk i pól."

    "Uwaga! Z drogi, śledzie,
    Bo król z królewną jedzie! !!"

    "Oczernili mnie przed tobą- jestem niewinną osobą"
    Z intonacją, pauzami, jedna zaczyna druga kończy, trzecia dopowiada, a ja nie wiem oooo sooo chooodzi. To znaczy wiem- te bajki są superowo napisane zaaranżowane, zagrane, ale myśmy w domu nie odpalali adapteru. Tata genialnie czytał/ opowiadał/ wymyślał bajki.

    OdpowiedzUsuń